torsdag 15. november 2012

Stasjoner

Hver uke har vi stasjonsarbeid i 2.klasse. Enkelte ganger har vi rene norskstasjoner, mens andre ganger putter vi inn andre fag. Jeg deler elevene i 4 grupper og har stasjonene:
1. Data
2. Rimlotto/spill
3. Leseforståelse
4. Elle melle

På data har de vært inne på http://ellemellebm.portfolio.no/.  Her har de øvd på leseforståelse, adjektiv og knytte ord til bilder. De har også vært inne på Multi sine nettsider. Her har vi jobbet med klokkeoppgaver. På stasjonen "Leseforståelse" har vi brukt ark fra Tuba Luba. Her er det en tekst med spørsmål til. Elevene må svare med hel setning. På stasjonen Elle melle gjør de oppgaver fra denne boken. Her får de ulike læringsoppgaver. Elevene synes stasjonsarbeid er en flott metode for læring, fordi de får gjøre forskjellige aktiviteter.

6 kommentarer:

  1. Stasjonsarbeid er en spnnende arbeidsmetode. Jeg tror at barna liker denne arbeidsmetoden og.

    SvarSlett
  2. Ja, elevene er så engasjerte. Metoden er flott for elever som har konsentrasjonsvansker. Her får de beveget seg mellom stasjonene, og hver stasjon er ulik.

    SvarSlett
  3. Det er interresant og spennende å se hvordan andre legger opp stasjonsarbeidet. Stasjonsarbeid er en fin metode å bruke for å tilrettelegge for tilpasset undervisning.
    Jeg har ikke brukt http://ellemellebm.portfolio.no/. Det skal jeg gjøre allerede til uka. Vi må bli flinkere og dele våre ideer og erfaringer, Siri.

    SvarSlett
  4. Så bra at du har nytte av dette. Er helt enig med deg at vi må utveksle ideer. Så velger vi det beste fra hverandre og blir superflinke lærere. Det kommer jo bare gode ting ut av det:)

    SvarSlett
  5. Stasjonsarbeid er en fin måte å jobbe på for elever, jeg tror at man klarer å "fange" flere elever på denne måten.

    SvarSlett
  6. Er helt enig med deg. Mine erfaringer er at barn med konsentrasjonsvansker blomstrer opp når vi har stasjonsarbeid.

    SvarSlett